grafik komputerowy warszawa - zadzwoń po ofertę +48 509 509 640  |  ctwronski@gmail.com
Grafik komputerowy Warszawa Tomasz Wroński Grafik Komputerowy Logo

Identyfikacja wizualna marki - Warszawa i okolice

 

...tak jak twoja osobista tożsamość sprawia, że jesteś wyjątkowy
i niepowtarzalny, tożsamość twojej marki wyróżnia cię spośród innych
i kształtuje twoją firmę - marki stają się markowe...

 

 

Nie dostaniesz drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Dlatego dobrze zaprojektowane logo (pełnej identyfikacji wizualnej), wizytówka, ulotka, folder, plakat, roll-up, identyfikator czy zaproszenie na konferencję zostaną zapamiętane, zwrócą uwagę odbiorcy i pobudzą go do działania. Podczas tworzenia nowej marki, skupiam się na Twoich korzyściach i potrzebach, a Twój sukces jest moim sukcesem.

 

Czym dokładnie jest tożsamość marki?

 

Co to ma wspólnego z projektowaniem? Jak ukształtować silną tożsamość marki, która przeniesie Twoją firmę na wyższy poziom?

Zaczniemy od definicji? Tożsamość marki to zbiór wszystkich elementów tworzonych przez firmę w celu przedstawienia właściwego wizerunku konsumentowi. Tożsamość marki różni się od ?wizerunku marki? i ?Brandingu?, nawet jeśli te terminy są czasami traktowane jako zamienne. Termin Branding odnosi się do praktyki marketingowej polegającej na aktywnym kształtowaniu wyróżniającej się marki. Wizerunek marki natomiast, to postrzeganie firmy w oczach świata.

Powiedzmy, że jesteś uczniem gimnazjum. Jako niezręczny nastolatek chcesz być postrzegany jako fajny i być zapraszany na najfajniejsze imprezy. Nie możesz jednak tak po prostu zmusić innych ludzi do postrzegania ciebie w ten sposób. Aby rozwinąć swoją markę, musisz trochę popracować?. oglądać właściwe kanały YouTube, znać najnowsze memy, świetnie grać w piłkę lub cytować filozofów, aż wreszcie zaoszczędzić trochę kasy i kupić najnowszy model Adidasów, o których wszyscy marzą i zrobić sobie nową fryzurę. Te namacalne elementy - buty, fryzura, członkostwo w zespole - to tożsamość twojej marki.

Tożsamość twojej marki sprawia, że natychmiast rozpoznajesz swoich klientów. Twoi odbiorcy będą kojarzyć tożsamość Twojej marki z produktem lub usługą, a ta tożsamość kształtuje połączenie między Tobą a Twoimi klientami, buduje lojalność klientów i określa, w jaki sposób Twoi klienci będą postrzegać Twoją markę.

 

Jak wypracować silną tożsamość marki?

 

To, kim jesteś jako marka, składa się z kilku kluczowych elementów:

  • Twoja misja (dlaczego?);

  • Twoje wartości (jakie przekonania napędzają Twoją firmę?);

  • Twoja osobowość (gdyby Twoja marka była osobą, jaką miałaby osobowość?);

  • Twoje unikalne pozycjonowanie (w jaki sposób wyróżniasz się na tle konkurencji?);

  • Twój głos (gdyby Twoja marka była osobą, jak by się komunikowała?).

 

Te elementy definiują Twoją markę i zanim zaczniesz budować tożsamość marki, ważne jest, aby dobrze je zrozumieć.

Po ustaleniu, kim jesteś jako marka, nadszedł czas, aby zbudować tożsamość, która ożywi Twoją markę i pokaże, kim jesteś dla osób, które są najważniejsze: Twoich klientów.

 

Design... podstawa tożsamości Twojej marki

 

Podobnie jak nowe ?adidasy? zbudowały Twoją tożsamość w gimnazjum, Twój projekt będzie budował tożsamość marki Twojej firmy. Twoje zasoby projektowe są namacalnymi elementami, które określą sposób postrzegania Twojej marki. Rzeczy takie jak logo, opakowanie, projektowanie stron internetowych, grafika w mediach społecznościowych, wizytówki czy uniformy, które noszą pracownicy. Innymi słowy, realizowanie projektu = realizowanie tożsamości marki = budowanie udanego biznesu, który jest dokładnym odzwierciedleniem tego, kim jesteś jako marka.

 

Przenieś Twój biznes na wyższy poziom!

 

Zanim zaczniesz tworzyć zasoby projektowe, musisz zacząć od podstaw i zapoznać się z podstawami struktury projektu: elementami budującymi tożsamość marki. Elementy podstawowe składowe, które musisz określić przed utworzeniem zasobów projektowych to:

Typografia oznacza czcionkę, którą wybrałeś dla swoich materiałów brandingowych. Istnieją cztery główne typy typografii:

  • Czcionki szeryfowe (takie jak Times New Roman lub Garamond. Ta klasyczna typografia jest świetna, jeśli chcesz, aby Twoja marka wyglądała na godną zaufania, tradycyjną i trochę starą szkołę.

  • Czcionki bezszeryfowe (takie jak Helvetica lub Franklin Gothic) to litery, które mają gładkie krawędzie. Czcionki ?Sans serif? nadają markom bardziej elegancki, nowoczesny charakter.

  • Typografia skryptowa naśladuje pismo kursywne. Te czcionki (takie jak Allura lub Pacifico) mogą być świetnym sposobem na dodanie luksusowego lub kobiecego charakteru Twojej marce.

  • ? Wyświetlane czcionki są rodzajem własnej ligi. Każda czcionka wyświetlacza ma specjalny element, niezależnie od tego, czy jest to nietypowy kształt liter, konturów, cieniowania, czy też bardziej artystyczny / ręcznie rysowany brzeg. Chcesz wyrazić się śmiało i stworzyć tożsamość marki, której ludzie wkrótce nie zapomną? Czcionka ekranowa to świetny sposób na zrobienie tego.

Kolor. Ludzie - w tym potencjalni klienci - mają psychologiczne powiązania z różnymi kolorami, a strategiczne stosowanie kolorów w palecie kolorów marki może mieć poważny wpływ na postrzeganie marki przez odbiorców.

 

Oto, co kolory tęczy (plus kilka dodatkowych) mogą zrobić, aby pomóc Twojej tożsamości:

  • Czerwony: czerwony to kolor pasji i emocji. To idealny wybór, jeśli Twoja marka jest głośna, młoda i ekscytująca.

  • Pomarańczowy: Pomarańczowy to kolejny wysokoenergetyczny kolor i jest świetny, jeśli chcesz wyglądać przyjaźnie i wesoło. Jest używany rzadziej niż czerwony, więc sprawi, że będziesz się wyróżniać.

  • Żółty: Żółty, kolor słońca, szczęścia. Radosna atmosfera sprawia, że ??jest to dobry wybór, jeśli chcesz czuć się dobrze, łatwo i niedrogo.

  • Zielony: niezwykle wszechstronny kolor, zielony może być stosowany do prawie każdej marki. Jednak kulturowo, kiedy ludzie widzą zieleń, myślą o dwóch rzeczach: pieniądzach lub naturze. Jeśli Twoja marka jest powiązana z którąkolwiek z tych rzeczy, zielony jest szczególnie dobrym wyborem.

  • Niebieski: najbardziej uniwersalny kolor w spektrum, niebieski może sprawić, że Twoja marka stanie się bardziej stabilna i godna zaufania, więc jeśli chcesz odwołać się do szerokiej grupy demograficznej, wybierz kolor niebieski.

  • Fioletowy: Fioletowy jest kolorem rodziny królewskiej, więc jeśli szukasz luksusu w swojej marce, jest to bezpieczny wybór.

  • Róż: czy różowy, kulturowo związany z kobiecością, więc jeśli twoja marka jest skierowana do kobiet, różowy powinien być zdecydowanym konkurentem dla koloru twojej marki. To także świetny kolor dla marek o miękkiej lub luksusowej tożsamości.

  • Brązowy: brązowy jest prawdopodobnie najmniej używanym kolorem we wszystkich Brandingach, ale to może faktycznie działać na twoją korzyść! Za każdym razem, gdy robisz coś innego, pomaga Ci się wyróżnić. Brązowy może również pomóc ludziom postrzegać Twoją markę jako surową lub męską.

  • Czarny: jeśli chcesz być postrzegany jako nowoczesny lub wyrafinowany, nie ma nic tak klasycznego i skutecznego jak czerń.

 

Forma / kształt

 

Jeśli chodzi o twoje projekty, musisz również pomyśleć o formie i kształcie. Ten subtelny, ale skuteczny element, którego można użyć, aby wzmocnić pożądaną reakcję klientów: na przykład logo, które ma zaokrąglone, miękkie krawędzie, spowoduje zupełnie inną reakcję niż logo, które jest ostre i kwadratowe.

 

Oto, w jaki sposób różne formy mogą kształtować tożsamość marki: 

  • Okrągłe kształty - jak koła, owale i elipsy - dotyczą ciepła i rozmycia. Marki zawierające okrągłe kształty mogą wywoływać poczucie wspólnoty, jedności i miłości. Zaokrąglone krawędzie można również postrzegać jako kobiece.

  • Kształty o prostych krawędziach - takie jak kwadraty, prostokąty i trójkąty - sprawiają, że ludzie myślą o sile i wydajności. Kąty i proste linie tworzą poczucie stabilności i wiarygodności, ale musisz zachować ostrożność: jeśli kształty nie są zrównoważone czymś zabawnym, takim jak dynamiczne kolory, mogą czuć się bezosobowe i nie nawiązywać kontaktu z klientami.

  • Proste linie mają również swoje implikacje: linie pionowe sugerują męskość i siłę, podczas gdy linie poziome sugerują spokój i łagodny nastrój.

 

Projektowanie tożsamości marki - Warszawa i okolice

 

Nadszedł czas, aby ożywić tożsamość marki, przełożyć ją na konkretne zasoby projektowe i wykorzystać je w marketingu. Tożsamość marki może być wyrażona w dowolnej liczbie elementów (np. oznaczenie firmy (nazwa, logo, slogan, księga znaku, kolorystyka (oznaczeń, siedziby), symbole dekoracyjne, typografie firmowe (krój i wielkość wykorzystywanych czcionek), Dress Code pracowników (ubiór, identyfikatory, pieczątki firmowe). W zależności od charakteru działalności jeden lub drugi zasób może być mniej lub bardziej ważny. Na przykład restauracja powinna przemyśleć swoje menu i przestrzeń, producent np. rajstop sklep i profil w mediach społecznościowych. Każda działalność rządzi się swoimi prawami.

 

Ale dla wszystkich wspólne elementy tożsamości to:

 

Logo

Twoje logo jest podstawą tożsamości Twojej marki. Pamiętaj, aby:  

  • jasno komunikowało, kim jesteś;

  • było atrakcyjne wizualnie: proste, czyste i uporządkowane;

  • było klasyczne, a nie modny: ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest, aby Twoje logo wyszło z mody w ciągu 6 miesięcy;

  • zaprojektowane zostało zgodnie ze standardami obowiązującymi w branży, a jeśli nie – to tylko celowo;

  • robiło trwałe wrażenie na odbiorcach.

 

Strona internetowa

Twoja strona internetowa jest jednym z najbardziej reprezentatywnych aspektów tożsamości Twojej marki. Zwłaszcza jeśli prowadzisz firmę online lub produkt cyfrowy, Twoi klienci z pewnością sprawdzą Twoją witrynę, zanim zdecydują się z Tobą współpracować.

 

Wizytówka

Jeśli rozwijasz swoją firmę, musisz zaopatrzyć się w wizytówki. Dobrze zaprojektowana wizytówka daje szansę na umocnienie pozytywnej opinii o sobie w oczach potencjalnych klientów. Jeśli chodzi o projektowanie wizytówek? najlepszy projekt to najprostszy projekt...

 

Chętnie porozmawiam o Twojej identyfikacji!

 

 

Skontaktuj się ze mną!
Zacznijmy razem coś nowego

Zadzwoń 509 509 640 lub napisz ctwronski@gmail.com

Możesz też od razu wypełnić formularz, który pozwoli na przygotowanie
bezpłatnej wyceny.

Chcę wysłać tę wiadomość, dlatego że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez VRANA Cezary Tomasz Wroński, ul. Bodycha 112 lok. 804, 02-495 Warszawa, NIP 118 004 85 74 | REGON 016276899 w celu obsługi mojego zapytania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć moją zgodę.

Prześlij

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk zgodnie z naszą Polityką prywatności. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczone na Twoim urządzeniu. AKCEPTUJĘ